מדוע חשוב שחברות יעשו ביטוח סייבר | גולדנביט - סוכנות לביטוח

פעולות עצמיות בדיגיטל

למה רוב החברות הישראליות לא עושות ביטוח סייבר

ביטוח סייבר לעסקים: מגן הכרחי בעולם הדיגיטלי

ביטוח סייבר הוא כלי חיוני לכל עסק הפועל בסביבה הדיגיטלית. בעידן הטכנולוגי שבו עסקים נשענים במידה רבה על מערכות מידע, שירותי ענן ומאגרי נתונים, הסיכון לפגיעה בפרטיות, גניבת מידע עסקי, והשבתת פעילות עסקית הוא משמעותי. ביטוח סייבר מעניק כיסוי להפסדים הנגרמים בשל מתקפות כופר, דליפת מידע, תביעות משפטיות עקב פגיעה בלקוחות, וכן עלויות שחזור מערכות ואובדן הכנסות בשל השבתה של פעילות עסקית. הכיסוי עשוי לכלול גם תמיכה במתן מענה מיידי לאירועי סייבר, כמו גיבוי משפטי, שיקום תדמית ציבורית ושירותי מומחים למניעת נזק נוסף. בעידן שבו מידע הוא הנכס היקר ביותר של כל ארגון, מתקפת סייבר יכולה לגרום לנזקים כבדים, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תדמיתית. ביטוח סייבר פועל כרשת ביטחון, ומסייע לעסקים להתאושש מהר יותר ולהקטין את הנזק שנגרם.


רק 13% מהחברות במשק מבוטחות בביטוח סייבר - כך עולה מסקר שערך באחרונה מערך הסייבר הלאומי, כחלק מגיבוש המלצות מדיניות בתחום ביטוח סייבר. מערך הסייבר מקדם בימים אלה תוכנית חדשה המיועדת להאצת שוק הביטוח. התוכנית כוללת פעולות לשיפור המודעות לצורך ביטוח סייבר בקרב ארגונים וכן לצורך שיפור היצע השירותים של חברות הביטוח עצמן.

במסגרת התוכנית, המערך יפנה לדירקטורים של חברות במשק ויחשוף בפניהם את הסיכונים ואת האחריות שלהם במקרים של תקיפת סייבר. המערך יעודד ארגונים מסוגים שונים לרכוש ביטוח, ובמקביל יפעל לבטח את פעילות הממשלה עצמה.

על פי סקר של פירמת רואי החשבון PwC, שוק ביטוח הסייבר בארה"ב בלבד מוערך בכ-2.5 עד 3.5 מיליארד דולר בשנה, והוא צפוי לגדול בתוך שלוש שנים בכ-2 מיליארד דולר בשנה. על פי נתונים שהציג המערך, ברמה העולמית ניכר כי "בעוד שלפני חמש שנים עמדה הפרמיה בשוק ביטוחי הסייבר על 900 מיליון דולר, כיום היא מגיעה ל-6.5 מיליארד דולר. תחזיות הגידול לחמש השנים הקרובות מרקיעות ליותר מ-20 מיליארד דולר".

להמשך קריאה: לחץ כאן