איך בודקים אם יש לי כפל ביטוחים? | גולדנביט - סוכנות לביטוח

לאיזור האישי

איך בודקים אם יש לי כפל ביטוחים?

איך לבדוק כפל ביטוחים? משרד האוצר מאפשר לכל אדם שיש לו מספר תעודת זהות ישראלית לבצע בדיקת ביטוחים באתר הר-הביטוח בשביל להבין על איזה ביטוחים הוא או היא משלמים. בדיקה של הר-הביטוח מתבצעת באתר הרשמי של משרד האוצר. חשוב לדעת שיש הרבה אתרים שמתחזים לאתר משרד-האוצר וחשוב לוודא שאתם נמצאים באתר הרשמי של משרד האוצר ולא באתר מתחזה שמנסה להשיג במרמה את פרטי הזהות שלכם.

>> חשיבות הבדיקה של כפל ביטוחים


1. היכנסו לאתר הר-הביטוח של משרד האוצר בכתובת https://harb.cma.gov.il/ ולחצו על כפתור "כניסה למבוטחים".

כניסה לאתר הר הביטוח - צעד ראשון


2.
במידה ונרשמתם בעבר לאתר הר-הביטוח (או שירות ממשלתי אחר), אתם יכולים להיכנס לאתר באחד מ-4 האפשרויות השונות. במידה וזו הפעם הראשונה שלכם, עליכם לבצע רישום מלא (אך זריז). 

הרשמה או כניסה להר הביטוח - צעד שני

במידה ונרשמתם לאתר בפעם הראשונה, לאחר הרישום תוכלו לבצע כניסה לאתר ע"י לחיצה על הכפתור הכחול "לכניסה ומעבר לשירות".

רישום לאתר הר הביטוח - צעד שלישי

3. תצטרכו להיכנס לאתר באחד מתוך 4 האפשרויות השונות, כל אחד לפי העדפתו.

כניסה לאתר הר הביטוח - צעד רביעי


4.
צפייה ברשימת הביטוחים שלי.

אחרי שהצלחתם להיכנס לאתר הר-הביטוח, אתם תגיעו למסך שמופיע בתמונה למטה ותוכלו לראות את התמונה הכוללת של כל הביטוחים שרשומים על מספר תעודת הזהות שהוזנה, לפי קטגוריות:

א. ביטוח כללי - ביטוח רכבביטוח דירה או בית וביטוחים עסקיים.
ב. ביטוח בריאות - ביטוח מחלות קשות, ביטוח תרופות, ביטוחי ניתוחים, ביטוח השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, ביטוח סיעודי, ביטוח תאונות אישיות ועוד.
ג. ביטוח חיים - ביטוח חייםביטוח חיים למשכנתא, ביטוח אובדן כושר עבודה ועוד.

מבט מלמעלה על הביטוחים - אתר הר הביטוח - צעד חמישי

5. ביחרו את קטגוריית הביטוחים שאתם רוצים לבדוק.

ניתן לגשת לכל קטגוריה על ידי לחיצה על שם הקטגוריה היכן שהוא מוקף באדום או שניתן גם ללחוץ על הכפתור "כל הביטוחים" בשביל לראות את הרשימה הכוללת של הביטוחים שלכם כפי שהיא מופיעה בתמונה. פשוט ליחצו עם הכפתור השמאלי של העכבר על סימן ה "+" שמופיע ליד כל קטגוריה לפי הסימון האדום שבתמונה.

רשימת הביטוחים שלי בהר הביטוח - צעד שישי

הגישה לאתר הר-הביטוח אינה עולה כסף ואתם אפילו יכולים לקבל את רשימת הביטוחים שלכם בקובץ אקסל או בקובץ PDF. אתם יכולים להשתמש ברשימה בשביל להבין איזה ביטוחים יש לכם, כמה אתם משלמים עליהם, באיזה חברות ביטוח אתם מבוטחים ופרטים נוספים. עכשיו מתחילה "העבודה האמיתית" לבדיקת תיק הביטוחים שלכם באתר הר הביטוח. חשוב להבהיר כל ביטוחי הבריאות יופיעו בשמם הגנרי ולא תוכלו לראות בהר הביטוח את פרטי הכיסוי המלא שהפוליסה שיש לכם תיתן לכם בעת הצורך. בהמשך גם נסביר איך לבדוק איזה כיסויים מעניקה לכם כל פוליסה, אבל לעת עתה תיקחו בחשבון שאסור לבטל כיסויים מבלי להתייעץ עם איש מקצוע שאתם סומכים עליו.

 

לייעוץ עם איש מקצוע