ביטוח דירה - ניהול סיכונים פיננסיים | גולדנביט - סוכנות לביטוח

לאיזור האישי

ביטוח דירה – ניהול סיכונים פיננסיים

ניהול סיכונים פיננסיים - למה זה כל כך חשוב?

כשאנחנו קונים דירה אנחנו משקיעים את כל הכסף שאספנו כל החיים. את ההפרש מממנת המשכנתא. אם ניקח לדוגמא זוג שברשותו 500,000 שקלים והוא רוכש דירה בשווי של 1,000,000 שקלים, המשכנתא תממן את 500,000 השקלים הנותרים. אנחנו מאושרים עד הגג שסוף סוף הצלחנו לרכוש דירה! מזל-טוב.

עכשיו אנחנו נקנה רהיטים חדשים, מכשירי חשמל ונמלא את הבית בתכולה שהשקענו בה לפחות 100,000 שקלים נוספים. בסך הכל, הגענו להשקעה של 600,000 שקלים. את ההשקעה הכלכלית שלנו צריך לבטח. למה? כי אם מחר תהיה רעידת אדמה, איבדנו 600,000 שקלים שעבדנו בשבילם קשה מאוד. זו בפשטות משמעות ניהול סיכונים פיננסיים.

מה קורה ביום שאחרי?
בעת "משיכת" כספי המשכנתא, הבנק מבטח את הדירה למשכנתא. זאת אומרת שהבנק מבטח את מבנה הדירה בסכום של 500,000 שקלים. למה? כי זה הסכום שהבנק יקבל אם ייגרם נזק למבנה. את הבנק מעניין רק לקבל את ההשקעה שלו בחזרה. לא מעניין אותו איפה הילדים שלכם יישנו מחר או איזו ירושה תשאירו ליקרים שלכם אם הנכס יינזק.

אבל מה קורה אם מחר פורצת שריפה, רעידת אדמה, נזק טבע, פריצה או נזק בזדון? הבנק יקבל 500,000 שקלים ואנחנו נאבד את 600,000 השקלים שהשקענו. נכון מאוד, כל מה שחסכנו עד היום ילך לפח.

מה עושים?

עושים ביטוח למבנה הדירה לפי שווי הבית ומבטחים גם את התכולה. למה? כי למרביתנו אין יכולת לגייס 600,000 שקלים בקלות ונצטרך לעבור לגור באוהל עם המשפחה שלנו.

ביטוח דירה מורכב מהכיסויים הבאים

ביטוח מבנה מעניק כיסוי במקרים של פגיעה במבנה, דוגמת פגעי צנרת או פגעי טבע דוגמת שריפה, שיטפונות או רעידת אדמה. 

ביטוח תכולה שמעניק כיסוי במקרים של גניבה או נזק לתכולה. 

ביטוח נזק לצד שלישי שיגן עליך מפני תביעות של צד שלישי. לדוגמא, נזילה שגרמה נזק לדירת השכנים.

כחלק מניהול הסיכונים הפיננסיים של המשפחה, אנחנו חייבים לחשוב - מה יש לנו להפסיד?

ביטוח דירה למשכנתא אינו מכסה אותך!