מה חשוב  לדעת על הרפורמה בביטוחי בריאות של שנת 2023? - גולדנביט

לאיזור האישי

מה חשוב  לדעת על הרפורמה בביטוחי בריאות של שנת 2023?

הרפורמה בביטוחי בריאות של שנת 2023 צפויה ליצור שינויים משמעותיים בתחום ביטוחי הבריאות הפרטיים. חשוב להבין מה משמעות הרפורמה, מה הם השינויים הצפויים בביטוחי הבריאות הפרטיים וכיצד הרפורמה תשפיע עליכם. לשם כך הכנו עבורכם מדריך זה לעיקר השינויים שתביא הרפורמה.

לפני שתבינו מה ההשלכות של הרפורמה עליכם, חיוני שתבינו מה הכיסוי שיש לכם עכשיו בביטוח הבריאות. לא כל ביטוחי הבריאות הם אותו דבר ולא כל ביטוחי הבריאות כוללים את כל הכיסויים. אם אתם לא יודעים אילו כיסויים יש לכם היום, אתם מוזמנים לפנות אלינו לביצוע בדיקה מהירה של הכיסויים שלכם. אחרי שתבינו את ביטוח הבריאות הנוכחי שלכם, תוכלו לקבל החלטות מושכלות לגבי ביטוח הבריאות הפרטי שלכם.

מה היא מטרת הרפורמה בביטוח בריאות?

המטרה העיקרית של הרפורמה היא להקל על אופן בחירת ביטוחי הבריאות באמצעות מטרות ועקרונות משמעותיים. מטרה בולטת של הרפורמה היא להגביר את התחרות בענף ביטוחי הבריאות ולאפשר לצרכנים השוואה איכותית בין כיסויים בפוליסות בריאות פרטיות בשביל למנוע כפל ביטוחים. תופעה נפוצה בישראל.

שאלות ותשובות – רפורמה בביטוחי בריאות 2023

הרובד הבסיסי - איזה פוליסות יש לרכוש כפוליסות חובה?

אחד השינויים המרכזיים של הרפורמה בביטוחי בריאות היא יצרת פוליסת ביטוח בריאות בסיסית אחידה שייעודה הוא לכסות אירועי "קטסטרופה". אירועי קטסטרופה הם תרחישים שבהם מבוטחים ללא כיסוי מתאים ייאלצו לשלם מכיסם מיליוני שקלים. לדוגמא, רכישת תרופות יקרות או תשלום עבור מימון ניתוח או טיפול מיוחד בחו"ל. אחרי שהרפורמה תצא לדרך, כל מי שירכוש ביטוח בריאות יחויב קודם כל ברכישת הכיסויים לתרופות לרבות תרופות בכיסוי 29 ג, ניתוחים בחו"ל והשתלות. לאחר יציאת הרפורמה לדרך, לא ניתן יהיה לרכוש ביטוח בריאות למי שאין לו פוליסה שכוללת את הכיסויים הרשומים מעלה.

מדוע המדינה מחייבת לרכוש את הרובד הבסיסי?

המדינה רוצה לוודא שלציבור שרוכש ביטוח בריאות יש קודם כל את הכיסויים שאותם המדינה רואה כקריטית ("כיסוי קטסטרופה") ורק לאחר מכן הצרכן יוכל לרכוש הרחבות נוספות. לפי הדרישות המפורטות של כל מבוטח/ת. מה שעומד מאחורי החלטה הזו, הוא יצירת פוליסת ביטוח אחידה בתחומים האלו כדי לאפשר למבוטחים השוואה קלה יותר בין מוצרי הביטוח השונים ובכך להגדיל את התחרות בשוק.

מה יקרה לכיסוי ניתוחים בישראל אחרי הרפורמה?

הרובד השני בביטוחי הבריאות יכלול, לבחירת המבוטח:

  1. השלמה לניתוחים בישראל שב"ן בהשתתפות עצמית – תחת כיסוי זה מבוטחים יקבלו תחילה החזר מהשב"ן וחברת הביטוח תשלים את הפיצוי בהתאם לכיסוי שרכשתם. יחד עם זאת, צרכנים יצטרכו לשלם השתתפות עצמית בגובה 5,000 שקלים.
  2. פוליסה ניתוחים בישראל משלימה לשב"ן ללא השתתפות עצמית – פוליסה זו תהיה יקרה יותר מהפוליסה שציינו מעלה.
  3. פוליסה ניתוחים מהשקל הראשון - זה יהיה הכיסוי היקר ביותר שמתאים למי שמעוניין לבצע פרוצדורות רפואיות ישירות במערכת הפרטית.

מה ישתנה בכיסוי ניתוחים בישראל בעקבות חוק ההסדרים?

במדינת ישראל יש שני סוגים של ביטוחי בריאות. הרובד הראשון הוא ביטוח בריאות שמציעות קופות החולים. כל הישראלים חברים בקופת חולים ובנוסף לדמי החבר הבסיסיים הם יכולים להירשם לביטוח משלים (שב"ן). הרובד השני הוא ביטוח בריאות פרטי, שאותו רוכשים מאחת מחברות הביטוח. מרבית הישראלים המבוטחים בביטוח בריאות פרטי, מבוטחים גם בשב"ן. מאחר וקיימת חפיפה בין שני סוגי הביטוח, השב"ן והביטוחים הפרטיים, חלק גדול מהצרכנים מבוטחים בכפל ביטוח, אך למרות זאת יוכלו להשתמש בביטוח רק פעם אחת.

השינוי שמביאה הרפורמה מיועד לצמצם את ביטוחי הבריאות הפרטיים הכפולים על ידי הטלת חובה על חברות הביטוח לשלם לקופות החולים החזרים במקרים שבהם יש למבוטח ביטוח "מהשקל הראשון", גם אם המבוטח/ת ביצע ניתוח שלא באופן פרטי אלא דרך קופת החולים. חברת הביטוח תצטרך לשלם לקופת החולים את העלות של חלק מהניתוח.

מה כולל ביטוח אמבולטורי ומתי ניתן יהיה לרכוש אותו?

הביטוח האמבולטורי כולל, במרבית הפוליסות של חברות הביטוח, כיסוי לייעוץ ובדיקות, אבחון רפואי מהיר, אשפוז בית, טיפולים בטכנולוגיות מתקדמות ואביזרים רפואיים, ליווי רפואי וטיפולים בעקבות אירוע רפואי משמעותי כגון ניתוח, אשפוז או מחלה קשה. לאחר הטמעת הרפורמה יהיה ניתן לרכוש את הכיסוי האמבולטורי בנפרד, מכל חברה שהיא, כל עוד יש למבוטחים פוליסת ביטוח בריאות בסיסית (רובד ראשון).

איך הרפורמה בביטוחי בריאות תשפיע על הביטוחים הקולקטיביים?

נכון למועד כתיבת שורות אלו, אין שינוי בפוליסות ביטוח בריאות קולקטיב / ביטוח בריאות קבוצתי ממקום העבודה. אולם כשהפוליסות הקבוצתיות / קולקטיב יחודשו או כשעובד יעזוב את מקום העבודה, יחולו השינויים בעקבות הרפורמה בביטוחי הבריאות.

מדוע מעתה יהיו הנחות קבועות?

עד למועד הרפורמה חברות ביטוח משכו מבוטחים על ידי הצעת הנחה לשנה או שנתיים ובתום פרק זמן זה המחיר היה עולה בדרך כלל באופן משמעותי. המבוטחים במקרים רבים כלל לא היו מודעים לכך. רפורמת ביטוחי הבריאות מחייבת השארת כל הנחה בתוקף במשך עשר שנים לפחות. הנחה קבועה תינתן גם במקרה של בקשות שימור.

מה יקרה לתופעת כפל הביטוחים אחרי הרפורמה?

כחלק מהמטרה לצמצם את תופעת כפל הביטוחים הנפוצה בישראל, הרפורמה בביטוחי בריאות תאסור על מכירת פוליסות בריאות פרט לאלו המחזיקים בפוליסת פרט המעניקה כיסוי דומה למעט חריגים מסוימים.

כיסוי לקנאביס רפואי בביטוח בריאות?

שינוי משמעותי שתביא הרפורמה יאפשר ללא מעט ישראלים את האפשרות לרכוש קנאביס רפואי במסגרת ביטוח הבריאות. מכיוון שהמחיר של קנאביס רפואי הוא גבוה, השינוי צפוי להיטיב עם מבוטחים רבים הנאלצים לשלם מכיסם כל חודש עלות גבוהה לרכישת התרופה.

מה יקרה לכיסוי מחלות קשות?

ניתן יהיה להמשיך לרכוש כיסוי זה ללא תלות בשינויים של הרפורמה וללא צורך ברכישת רובד בסיס.

מה יקרה למי שיש לו פוליסת ניתוחים בישראל מהשקל הראשון?

מבוטחים שיש להם ביטוח פרטי לניתוחים בישראל מהשקל הראשון, שנרכש אחרי הראשון לפברואר 2016, יקבלו הודעה מחברת הביטוח שבה הם מבוטחים לקראת יוני 2024. ההודעה תציין שהם מועברים אוטומטית לביטוח משלים שב"ן הדורש קודם לתבוע את הקופה ורק אחר כך את הביטוח הפרטי. שינוי זה אמור להוביל להוזלת פוליסת ביטוח הבריאות שלהם אך מצד שני עלול לגרור הרבה יותר בירוקרטיה בעת תביעה.

עבדתם קשה במשך הרבה שנים וחוויתם הרבה עליות וירידות בשביל להגיע לרגע שפינקתם את עצמכם ברכב יוקרה. אז מה השלב הבא? אם אתם בעלים של לקסוס, פורשה, מזארטי, יגואר או רכב יוקרה אחר, כבר הבנתם שלבטח את הרכב החדש שלכם זה לא כזה סיפור פשוט וככל הנראה אתם צריכים סוכן ביטוח מקצועי שיודע איך ואיפה לבטח אותו. צוות רכבי היוקרה שלנו נמצא כאן בשביל לתת לכם שירות ולהתאים לכם פוליסה בהתאמה אישית עבור רכב היוקרה, רכב בייבוא אישי או רכב הספורט שלכם.

רכבי יוקרה ורכבים ביבוא אישי הם לא רכבים סטנדרטיים ולכן גם פוליסות הביטוח של הרכבים האלו הן לא פוליסות סטנדרטיות. פוליסת ביטוח של רכב יוקרה או רכב ביבוא אישי צריכה להיות מותאמת אישית לסוג הרכב הספציפי ולנהגים שינהגו בו. התאמה מדויקת של הפוליסה היא קריטית בגלל שכל הפסד מגיע לעשרות אלפי שקלים כשמדובר בפוליסות מסוג זה.

ביטוח מכוניות יוקרה הוא עסק יקר וטעות בפוליסה של רכב יוקרה היא עסק יקר אף יותר. לכן חשוב להקפיד לרכוש פוליסה שהותאמה אישית לכם ולרכב שלכם בכדי לחסוך מעצמכם עוגמת נפש והפסד כלכלי. אנחנו ממליצים לכם לבטח את הרכב באמצעות סוכן ביטוח בעל נסיון בתחום רכבי היוקרה שעובד עם מספר חברות ביטוח בשביל שיוכל להתאים לרכב שלכם את הפוליסה המתאימה עבורכם. צוות רכבי היוקרה שלנו כולל מעל לשלוש רפרנטיות ורפרנטים שזמינים עבורכם בכל רגע נתון וביחד הם מבטחים ומעניקים שירות למאות בעלים של רכבי יוקרה בשנה.

חשוב לנו להדגיש שבשביל להגן על רכב היוקרה שלכם כפי שאתם מצפים מאיתנו במקרה הצורך, הכיסויים הביטוחים, ולאו דווקא המחיר, יהוו את ההיבט העיקרי בהצעה שלנו לביטוח הרכב שלכם. 

לבדיקה מהירה של הכיסוייים שלכם