ביטוח בריאות קבוצתי | גולדנביט - סוכנות ביטוח

לאיזור האישי

ביטוח בריאות קבוצתי

למה לעשות פוליסת ביטוח בריאות קולקטיבית / ביטוח בריאות קבוצתי לעובדים?

  • שימור עובדים – עובדים המבוטחים בביטוח בריאות קבוצתי נוטים לקחת בחשבון את ההשלכות של עזיבת מקום העבודה על הכיסויים הביטוחים שלהם ושל בני משפחתם.
  • ביטוח בריאות ללא הצהרת בריאות – ארגונים גדולים מספיק זוכים לעיתים לקבל הטבה המאפשרת לעובדים או החברים שלהם להצטרף לפוליסת ביטוח קבוצתית ללא הצהרת בריאות (חיתום רפואי). היכולת לקבל כיסוי ביטוחי עבור עובדים בעלי רקע רפואי הוא משמעותי ביותר.
  • גמישות בתנאים – קבוצת רוכשים גדולה יכולה לנהל משא ומתן בשביל לקבל מחברות ביטוח כיסויים טובים יותר בפוליסת בריאות קבוצתית/קולקטיבית.
  • הכוח הקבוצתי – לקבוצת רוכשים גדולה יש כוח מיקוח חזק מאדם פרטי ולכן ביטוח רפואי קבוצתי יהיה זול יותר.
    אנחנו הגענו מעולם ההיי-טק ואנחנו יודעים מה חשוב לכם ולעובדים שלכם.

 

שימור עובדים

ארגונים גדולים כבר הבינו מזמן את הצורך לשמר עובדים טובים. תחשבו על עובד מוביל שילדו זוכה לקבל טיפול רפואי מציל חיים בגלל שביטחו אותו ללא חיתום רפואי, עובדת מצוינת שיכולה להיות זמינה לעבוד רק בשעות מסוימות כי היא צריכה להתלוות עם ביתה לבדיקות רפואיות שנקבעות על ידי הרפואה הציבורית בשעות העבודה ובמרפאות מרוחקות ועל העובד הצעיר שמצטרף לחברה מייד לאחר שסיים את לימודיו ויכול לבטח את כל בני משפחתו בעלות חודשית של ארוחה במסעדה. השיקולים האלו אינם זרים גם לעובדים שלכם ולכן הרבה ארגונים כבר הבינו שהם לא יכולים לשמר עובדים טובים מבלי להציע להם את התנאים הטובים ביותר בביטוח בריאות קבוצתי.

ביטוח בריאות קבוצתי מאפשר לארגון להעניק לעובדים שלו רפואה פרטית ברמה הטובה ביותר ללא המתנות וללא בירוקרטיה מסורבלת.

ביטוח בריאות ללא הצהרת בריאות

באמצעות פוליסת ביטוח בריאות קבוצתית, ארגונים מעניקים לעובדיהם יתרון עצום בכך שהם יכולים לבטח את עצמם ואת בני משפחתם בביטוח בריאות ללא הצהרת בריאות (חיתום רפואי), במסגרת חלון הזדמנויות. תנסו לדמיין לעצמכם את המשמעות עבור עובד בחברה שיש לו ילד חולה שלא ניתן לבטח אותו באופן פרטי. אנחנו נתקלים במקרים כאלו מידי יום ויכולים להעיד שעובדים חשים הערכה עמוקה למעסיק שמאפשר להם להעניק לילד שלהם רפואה פרטית ברמה הגבוהה ביותר ובמחיר שווה לכל כיס.

לאחרונה נתקלנו בלקוח שמבוטח באמצעותנו בביטוח בריאות קולקטיבי דרך מקום העבודה. הלקוח עובד כמפתח באחת מחברות ההיי טק הגדולות ונדרש לזמינות גבוהה מול לקוחותיו בארצות הברית. ביטוח הבריאות הקבוצתי אפשר לעובד ולבני משפחתו לקבל שירותים רפואיים בזמינות ואיכות גבוהה, צמצם את ההיעדרויות של העובד מהעבודה והעניק לו ולבני משפחתו שקט נפשי שאפשר לו להמשיך להתנהל בתפקיד שלו מול לקוחותיו. ילדו של העובד זכה לקבל לשירותי רפואה פרטית בזמינות גבוהה ובעלות נמוכה מזו שהעובד היה משלם באופן פרטי.

 

גמישות בתנאים

ביטוח בריאות קבוצתי מאפשר לארגונים גדולים "לתפור" פוליסת ביטוח שמתאימה לצרכים המיוחדים והייחודים של העובדים בארגון. ארגונים שמתאפיינים בעובדים בחתך גילאים צעיר, יעדיפו במרבית המקרים לשאוף לכך שפוליסת ביטוח הבריאות הקבוצתית של הארגון תכלול כיסוי רחב לבדיקות הריון ובדיקות להתפתחות הילד. לעומת זאת, ארגונים שבהם הגיל הממוצע של העובדים מבוגר יותר, יעדיפו כיסוי ביטוחי שונה עם דגש על בדיקות לגיל המעבר ואביזרים רפואיים לדוגמא.

 

הכוח הקבוצתי

כמו בכל עסקה, ארגון חזק יקבל מחירים טובים יותר, מוצר טוב יותר ושירות טוב יותר עבור עובדיו. תנאי ביטוח מועדפים מחזקים את נאמנותם של העובדים למקום העבודה וממחישים להם את המחויבות של המעסיק לבריאותם ורווחתם של העובדים ובני משפחתם.

ארגונים שמחשיבים את עצמם לארגונים מובילים, מבינים את החשיבות של הענקת תנאים טובים יותר מהמתחרים לעובדים. אנחנו לא רוצים להתפאר בכך, אבל כמעט בכל יום אנחנו זוכים לקבל מתנות מלקוחותינו בתמורה לכך שעזרנו להם להתמודד מול גופים גדולים למיצוי הזכויות שלהם וקבלת הטיפולים רפואיים מצילי חיים עבורם או עבור בן משפחה. הערכת העובדים לארגון היא אדירה בגלל שהארגון נתן להם את האפשרות לטפל באופן פרטי בבן משפחה חולה והעובדים נוטים להישאר עם הארגון, למרות שקיבלו הצעות עבודה טובות יותר ממתחרים.

 

למה לעשות ביטוח בריאות קבוצתי בגולדנביט?

בסופו של יום מרבית חברות הביטוח מציעות מוצרים דומים לביטוחי בריאות קבוצתיים. כשאנחנו מקיימים מכרז בין חברות הביטוח לביטוח בריאות קבוצתי, אנו מקבלים הצעות לביטוח ממרבית אם לא מכל החברות. מרבית חברות הביטוח גם יידעו בדרך כלל להעניק לכם את הכיסויים הנדרשים ביותר ולהתחייב לשירות הטוב ביותר. יחד עם זאת, מעטים הם הארגונים שיכולים להשפיע על רמת השירות שאותו העובדים יקבלו. אם עדיין לא קראתם את הביקורות עלינו, אנחנו מזמינים אתכם לפנות לגוגל או למידרג בשביל לקרוא מה הלקוחות שלנו חושבים על השירות שהם מקבלים.

גם לעובדים שלכם מגיע להנות מרמת שרות גבוהה בכל מה שקשור לבריאות שלהם.

 

שאלות ותשובות

מה זה ביטוח בריאות קבוצתי / ביטוח בריאות קולקטיבי?

ביטוח בריאות קבוצתי, נקרא גם ביטוח בריאות קולקטיבי, הוא ביטוח המיועד לקבוצות של לפחות 50 אנשים שעובדים או חברים באותו ארגון. פוליסת ביטוח בריאות קבוצתית תקפה לחמש שנים מיום חתימת הסכם בין החברה או הארגון וחברת ביטוח. ההצטרפות לביטוח בריאות קבוצתי אינה משפיעה על זכותו של אדם להמשיך לקבל שירותי בריאות באמצעות קופות החולים או מערכת הבריאות הציבורית. עלות הביטוח הקבוצתי תהיה במרבית המקרים זולה יותר מהפרמיה שתשולם באופן פרטי למרות שהכיסויים בביטוח הבריאות הקבוצתי בדרך כלל יהיו זהים או טובים יותר מפוליסה פרטית.

 

מי מחליט מה יהיה כלול בביטוח בריאות קבוצתי?

מבנה פוליסת הביטוח והכיסויים אותם יכולים העובדים בחברה או החברים בארגון לרכוש נקבע במעמד החתימה על החוזה בין החברה או הארגון וחברת הביטוח. במרבית המקרים פוליסת ביטוח בריאות קבוצתית תכלול כיסוי לניתוחים בארץ ובחו"ל, השתלות, תרופות ותרופות בהתאמה אישית, שירותים אמבולטוריים ומחלות קשות. ישנן פוליסת ביטוח בריאות קבוצתיות שכוללות גם כיסוי תאונות אישיות וטיפולי שיניים.

 

איך עושים ביטוח בריאות קבוצתי / ביטוח בריאות קולקטיבי?

בדרך כלל הנציג האחראי על כוח אדם מטעם החברה או הארגון, סוכן ביטוח ולעיתים גם יועץ ביטוחי, עורכים את חוזה ביטוח הבריאות הקבוצתי של הארגון ואת תנאיו מול חברת הביטוח. ישנם מספר פרמטרים שנבחנים בעת ערכית החוזה מול חברת הביטוח כגון הגיל הממוצע של העובדים בארגון, גבולות האחריות המוצעים בפוליסה, איכות הכיסויים ועוד. למבוטחים עצמם אין אפשרות להשפיע על הפוליסה או לשנות את הכיסויים שבה. הפרמיה המשולמת על ידי כל עובד משתנה בהתאם לקבוצת הגיל אליה משויך כל מבוטח, אך באופן כללי העלות תואמת עבור כל המבוטחים בקבוצה.

לאחר החתימה על חוזה לביטוח בריאות קבוצתי, אנו אוספים את נתוני העובדים ומתאמים איתם פגישות לטובת בירור צרכים ואיסוף נתונים. תהליך איסוף הנתונים יכול מתבצע דיגיטלית אך הפגישה עם העובדים מתבצעת פנים אל פנים בשביל שהעובדים שלכם יוכלו להכיר אותנו וירגישו בנוח לפנות אלינו עם כל שאלה שעולה. מהניסיון שלנו זה מפחית את עומס השאלות שמופנות אל נציגי הארגון.

 

למה כדאי לחברה/לארגון שלי לעשות ביטוח בריאות קבוצתי?

אחד היתרונות בפוליסת ביטוח בריאות קבוצתית היא היכולת לבטח אדם ללא הצהרת בריאות (חיתום רפואי). כשזה מגיע לקבוצות גדולות חברת הביטוח תסכים בדרך כלל לוותר על שלב החיתום הרפואי שבו בודקים את ההיסטוריה הרפואית של המועמדים לביטוח. זה הוא יתרון אדיר בגלל שבשלב הזה נקבעות ההחרגות לביטוח. מהסיבה הזו, ביטוח בריאות קבוצתי מהווה הטבה אמיתית עבור עובדים שבמקרה אחר היו משלמים מחיר גבוה הרבה יותר או שכלל לא היו מקבלים אישור לכיסוי ביטוחי לולא הביטוח הקבוצתי.

 

את מי ניתן לצרף לביטוח בריאות קבוצתי?

במרבית המקרים ניתן לצרף לביטוח בריאות קבוצתי את החברים בארגון ואת בני משפחתם הגרעינית. ניתן לצרף גם ילדים שנולדו או בני ובנות זוג לאחר שנישאו.

 

האם עדיף לי לעשות ביטוח בריאות פרטי או קבוצתי?

ההעדפה לביטוח בריאות אישי או ביטוח בריאות קבוצתי היא אינדיבידואלית ותלויה בהרבה גורמים.

  • ביטוח אישי הוא לכל החיים וחברת ביטוח אינה רשאית להתנער מהמבוטח, גם אם מצבו הבריאותי התדרדר. לעומת זאת ביטוח בריאות קבוצתי מתחדש מידי 5 שנים וחברת ביטוח רשאית להחליט האם לחדש את הכיסוי שבפוליסה או לא ובאילו תנאים.
  • ביטוח אישי אינו מאפשר לחברת ביטוח להעלות את עלות הביטוח בגלל הרבה תביעות לפוליסה בעוד שבביטוח בריאות קבוצתי רשאית חברת הביטוח להעלות את עלות הביטוח ככל שיוגשו יותר תביעות.
  • ביטוח אישי מבטיח המשכיות ביטוחית לעומת ביטוח בריאות קבוצתי שבמקרה ולא מחודשת הפוליסה על ידי הארגון או במקרה ועובד עוזב את מקום העבודה, המבוטחים לא שומרים על רצף ביטוחי.
  • ביטוח אישי שנרכש לפני רפורמת הביטוח משנת 2016 עשוי שלא להתחדש באופן אוטומטי כך שייכללו בו כיסויים לתרופות, טכנולוגיות וטיפולים חדשניים לעומת ביטוח בריאות קבוצתי שמתחדש כל חמש שנים בשביל שהפוליסה המחודשת תכלול את התרופות, הטכנולוגיות והטיפולים החדשניים ביותר.
  • ביטוח אישי דורש מהמועמד לביטוח לעבור תהליך חיתום רפואי שעשוי להוביל להחרגות בביטוח הבריאות לעומת ביטוח בריאות קבוצתי שבדך כלל לא דורש תהליך חיתום רפואי.
  • ביטוח אישי יתומחר על ידי חברת הביטוח לעומת ביטוח בריאות קבוצתי שבו המחיר בפוליסה מהווה שקלול ממוצע הגילאים והתחלואה של הקבוצה.

 

דברו עם סוכן בגולדנביט